Louis Vuitton reklámok

A Louis Vuitton-ház igazi nagyhatalom a divat világában. A cég hosszú múltra tekint vissza, 1854-ben alapították Párizsban. Ez az oka annak is, hogy fő célkitűzésük az évek során alig változott, továbbra is a hagyomány és az innováció áll a központban. 1959-ben Gaston Vuitton irányítása alatt reformokat vezettek be a cégen belül és ekkor kezdték el gyártani a sokak által ismert monogramos táskákat is. Az újabb változás 1996-ban következett be, amikor Marc Jacobs lett a divatház tervezője. A fiatal művész keze alatt a sokak szerint akkorra már kissé vonalas és régimódi márka ismét megújult, karakteresebb és modernebb lett. Ma a világon több, mint 300 Vuitton üzletben lehet megvásárolni a márka luxustermékeit. Egyes felmérések szerint a Louis Vuitton táskákat hamisítják legnagyobb mennyiségben, amelyek ellen a divatház többször is megpróbált fellépni, eredménytelenül.


A divatház - újításként - felkért ismert személyeket, hogy népszerűsítsék a Louis Vuitton termékeket. Ezeket a sztárokról készült "életképeket" Annie Leibovitz fotózza, akit az USA egyik legismertebb fotósaként tartanak számon. Régebben a Rolling Stone-nak és a Vanity Fair magazinnak is dolgozott. A Louis Vuittonnal közös munkái nagy népszerűségnek örvendenek, és nemcsak a divatrajongók körében. Az idei nyári kampány témája is nagyon aktuális, a divatház a labdarúgó VB-re tekintettel felkérte a ma élő talán legnagyobb focistalegendákat, népszerűsítsék együtt a luxusmárkát. Így Maradona, Pelé és Zidane közös csocsózását örökítették meg az idei Louis Vuitton kampánynak.




De nem a focisták voltak az elsők sportolók, akik szerepeltek a Louis Vuitton reklámjában. Korábban a teniszező álompár, Steffi Graf és Andre Agassi is részt vettek egy hasonló kampányban.



Az utazás és a hotelszoba feltűnik a Rolling Stones gitárosáról, Keith Richards-ról készített portrésorozaton is. Jó angolhoz híven, a korabeli bútorokkal berendezett szobában feltűnik a tea is.



Catherine Deneuve már az előtt hatalmas rajongó volt, hogy kitört a világon a Louis Vuitton-láz. A francia színésznő szintén az utazást és ezzel együtt az utazás legfontosabb kellékét, a francia márkát népszerűsíti.



A Louis Vuitton talán legszebb kampányában Annie Leibovitz Sophia Coppola rendezőnőt és apukáját, Francis Ford Coppolát kapta lencsevégre, a kora esti argentin tájon. Sophia Coppola egyébként Marc Jacobs egyik legjobb barátja, így nem csoda, hogy 2009-ben tervezhetett is a Louis Vuitton számára. Szerintem ez lett a leghangulatosabb fotó az összes közül.


Sean Connery a Bahamákon népszerűsítette azt az utazótáskát, amelyre minden kalandornak szüksége lehet egy egzotikus kaland során.

A 2010-es év első félévének kampányába a divatháznak sikerült megint jól csengő neveket választania. Szerepel benne Buzz Aldrin (a holdraszállók egyike), Jim Lovell (az Apolló 13 űrhajósa), valamint Sally Ride (az első amerikai nő az űrben).

Emellett olyan hírességek is promotálták a márkát, mint Madonna, Scarlett Johansson vagy Lara Stone.

Read More

Judith Leiber


Judith Leiber, magyar származású táska- készítő nevét Európá ban talán kevésbé ismerik, de Ameriká ban nagy csodálatnak örvend. Azt nem mondhatni, hogy népszerű, mivel táskái a megfizethetetlen kategóriába tartoznak az átlagember számára. Az általa készített elegáns darabok sokkal inkább művészeti remekek, mintsem egyszerű kiegészítő. A következőkben ezeket a gyönyörű kistáskákat és persze alkotójukat igyekszem bemutatni.


Judith Leiber 1920-ben született Budapesten. A II.világháború üldöztetései miatt először Svájcba, majd az USA-ba menekült. 1963-ban vállalkozást indított, melyben a saját maga által készített elegáns kiegészítőket értékesítette. Kristállyal kirakott táskái státuszszimbólummá váltak egész Amerikában, ezt bizonyítja az is, hogy Judith Leiber rövid időn belül a first lady-k kedvenc tervezőjévé nőtte ki magát.


Munkáit a rengeteg színes kristály jellemzi, emellett gyakoriak a különböző állatokat, virágokat, kagylókat és szíveket formáló kistáskák is. Üzlete csak az USA területén van, így Las Vegasban, Beverly Hillsben, New Yorkban és Costa Mesa-ban. Mivel minden táskát kézzel készít, így annak, aki be akar szerezni egy saját darabot, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, mert egy-egy kistáska 3-4000 euróba kerül. Aki csak gyönyörködni akar, az megtekintheti munkáit a Metropolitan-ben (New York) vagy a Victoria and Albert Museumban (London).

Népszerűségét a sztárok körében jól példázza, hogy a legtöbb vörösszőnyeges eseményen feltűnnek a Leiber táskák, valamint filmekben és a vezető divatlapokban is minden hónapban megjelenik a neve.



Katy Perry a Leiber táskák egyik legnagyobb rajongója. Az idei Grammy-gálán gyönyörű virágos Zac Posen ruhája mellé Judith Leiber elefántos, indiai stílusú kistáskáját választotta. Egyesek szerint azért, mert indiai útja olyan nagy hatással volt rá, hogy azóta beleszeretett az indiai dolgokba. A kritikusok elismerően nyilatkoztak erről az összeállításról.





Nem ez volt az első eset, hogy Katy Leiber táskát választott. Az MTV Music Awards-ra a legendás "cupcake" táskát választotta. Az extravagáns darab másokat is "megihletett", nemcsak a hírességeknél látni gyakorta a süti alakú táskát, de még a Szex és New York filmváltozatának első részében is megjelent.


Read More

Ének az esőben

Remény kedtem benne,hogy június végén már a legújabb fürdőruhákról és nyári kiegészí tőkről számolha tok be a blogomban. Azonban elmúlt hetek,hónapok(!) esős időjárá sára tekintettel mai témámnak az új divatőrület, a gumicsizma bemutatását választottam.

A gumicsizma honnan máshonnan származhatna, mint az esős Angliából. A náluk Wellington boot-nak nevezett gumicsizma Wellington első hercegéről, Arthur Wellesley-ről kapta a nevét. Az 1769 és 1852 között élt herceg megbízta cipészét, készítsen neki egy strapabíró, kényelmes és praktikus bőr lábbelit, amely ideális az angol vidéki környezethez. A csizma idővel egyre nagyobb népszerűségnek örvendett és megrendelője után meg is kapta a Wellington boot nevet.




A gumicsizma történetében 1852-ben ismét fordulópont következett be, amikor Hiram Hutchinson üzletember megismerkedett Charles Goodyear-el. Míg utóbbi hatalmas autógumi birodalmat épített ki, addig Hutchinson a gumicsizma gyártására specializálódott.


Mind az első, mind a második világháború idején hatalmas megrendelések érkeztek a gyártókhoz. A frontra igyekvő katonáknak ugyanis szükségük volt egy olyan cipőre, amely még a legzordabb esős időjárást is kibírja. A háború során váltak meghatározóvá a Hunter Boot Ltd. gumicsizmái és a Burberry katonai ballonkabátjai is.


A második világháború után egyre inkább része lett a hétköznapi viseletnek, olyannyira, hogy az ezredforduló után kialakultak gumicsizma-trendek is. A vezető divatházak ki is használják a csizma nagy népszerűségét, Chaneltől a D&G-ig találunk márkás lábbeliket. A nyaranta megrendezett Glastonbury fesztivál igazi gumicsizma parádé minden évben, ahol a hírességek is népszerűsítik ezt a praktikus cipőt. A teljes siker érdekében hozzáillő esernyőt is választhatunk.





Viselésének legfontosabb szabálya a kényelem. Csak olyan gumicsizmát vegyünk, ami maximálisan kényelmes és jól tartja a lábunkat. Ne a legolcsóbb fajtát válasszuk, mert a rossz minőségű gumi már az első lépések után kirepedezik. Míg régebben az istállókban kertésznadrággal hordták, addig manapság a sikkesebb megjelenés részeként is feltűnik. Egy színben hozzá illő csőnadrággal akár még elegáns hatást is kelthetünk. Emellett sokan hordják szoknyával is, ami talán nőiesebb, de kevésbé elegáns.


A gumicsizma és a divatházak:









Read More