2013. július 10., szerda

Div/art: Cipők és festmények

A tavalyi Ruhák és festmények írásom népszerűségén fellelkesülve újabb művészettörténeti bejegyzéssel jelentkezem. Most híres tervezők különleges cipőit fogom párhuzamba állítani művészeti alkotásokkal.


Elsőként az impresszionista festő, Pierre-Auguste Renoir "A páholy" című 1874-es képét hasonlítottam össze a BCBGeneration Liberty magassarkújával. A cipő színei és mintázata visszaköszön a páholyban ülő nő ruháján. Ugyan nem látjuk a lábát, de akár egy hasonló cipőt is választhatott elegáns szettjéhez.



Christian Louboutin extrém Python magassarkúját az Henri Rousseau által 1910-ben alkotott "Álom" című festmény egy részletével párosítottam össze. A festő művészetére jelentős hatással volt a dzsungel, mint téma. A cipőn is ugyanezek az egzotikus, tarka színárnyalatok jelennek meg.



Japán művészete számos művészeti ágat és irányzatot felölel, amelyek között a legjellegzetesebbek a fazekasság, a fa- és bronzszobrászat, a festészet (elsősorban papírra és selymre, tintával), valamint a kalligráfia. A japán művészetet máig meghatározó témája tavasszal a cseresznyefák virágzása. A legenda szerint a Fuji hegység istennője tavasszal életre kelti a halott virágokat, melyek az élet legfőbb szimbólumai. Bejegyzésemben egy cseresznyefa virágzást ábrázoló alkotást hasonlítottam össze Charlotte Olympia Botanic elnevezésű cipőjével.



Szintén Charlotte Olympia a tervezője a piros-sárga-zöld Arabella magassarkúnak, melyet Paul Klee egyik festménye mellé állítottam. A svájci festő által 1919-ben alkotott "Déli kertek" című kép színei, árnyalatai, hangulata tökéletesen megfelel a luxuscipellővel.



Végül a Vans klasszikus szabású pink-neonzöld cipőjét állítottam párhuzamba Andy Warhol pop art művész Marilyn Monroe-t ábrázoló alkotásával. A letisztultság, az egyszerűség és a színek azonossága miatt párosítottam össze, azt azonban nem tartom valószínűnek, hogy Marilyn valaha is hordott hasonló cipőt.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése