2011. november 18., péntek
Hófehérke a divatvilágban
Hófehérke alakja a Grimm testvérek tollából született meg, majd 1937-ben, Walt Disney-nek köszönhetően vált igazán népszerűvé. Ekkor ismerhették meg a nézők először kék-sárga-piros ruháját, ébenfekete haját, törékeny alkatát. A film azóta sok-sok generáció kedvencévé vált, Hófehérke pedig töretlen népszerűségnek örvend. Ezt bizonyítja az is, hogy alakja (és meséje) gyakran megihleti a divatfotósokat, művészeket. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem azokat a fotókat, amelyekre erős hatást tett a mesehős.
Az első fotókon Rachel Weisz állt modellt Annie Leibovitz kamerája előtt. A kép egy Disney fotósorozat része, melyben híres emberek, sztárok bújnak a mesehősök bőrébe. Hófehérke mellett szinte az összes ismertebb mesét megelevenítették, így például Aladin, a Kis hableány vagy a Hamupipőke is szerepel a fotókon.
Eugenio Recuenco a Vogue Paris lapjaira fotózott mesehősöket, így többek között Hófehérke is meg lett örökítve. A 2009-ben készült képen üvegkoporsójában fekszik, kezében pedig ott a bizonyíték: az alma. Az egyik törpe bánatos tekintettel nézi az élettelen lányt. A szomorú jelenetet a kép színei fokozzák, ahonnan csak Hófehérke ruhája világít ki.
A Louis Vuitton 2009 karácsonyára alkotta meg ezeket a szép fotókat, melyeket szintén a mese ihletett. Hófehérke itt is feltűnik, szintén élettelenül fekszik és ezen a képen is ott vannak az almák. Mellettük azonban egy piros színű Louis Vuitton táska is feltűnik. A másik fotón a csillogó almák között csillogó lakk táskák kapnak helyet.
Végezetül egy nem szorosan kapcsolódó sorozat, amelyre mégis erős hatást gyakorolt a gonosz királynő. Az ő alakja ihlette a Vogue Korea 2009-es decemberi számában megjelent divatanyagot, melynek a "Queen of Mirror" nevet adták.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése