2012. február 9., csütörtök

Interjú Nemesi Anna ékszertervezővel

Annak ellenére, hogy Nemesi Anna csak néhány éve kezdett el komolyabban foglalkozni az ékszertervezéssel, máris nagy népszerűségnek örvendenek az általa tervezett csodaszép kiegészítők. Több csoportos kiállítást követően, 2011-ben "Első látásra" címmel önállóan is bemutatta alkotásait a nagyközönségnek. Annát erről a nem mindennapi szakmáról, valamint saját márkájáról, a Nemesi Anna Jewellery-ről kérdezgettem.


-Mióta érdekel az ékszerkészítés világa?
-Már egészen kiskoromban kapcsolatba kerültem az ékszerekkel, fémekkel. Apukám, Nemesi Attila, ötvös iparművész, úgyhogy már gyerekként belecsöppentem a fémmegmunkálás különleges világába. Egy ötvös műhely mindenki számára izgalmas lehet, pláne egy gyereknek, így aztán a bátyámmal sok időt töltöttünk ott. Hajlítgattuk az alumíniumgyűrűket, fűrészeltünk, kalapáltunk.


-Hogyan jellemeznéd az általad tervezett kiegészítők stílusát?
-Nem szívesen sorolnám be egy stílusba az ékszereimet. Egyrészt, mert szerintem eléggé különbözőek, másrészt pedig nemrég kezdtem a szakmát, korai lenne még bármilyen stílus mellé letenni a voksomat. Remélhetőleg sokféle dolgot fogok még csinálni, úgyhogy erre a kérdésre térjünk vissza majd pár év múlva!


-Milyen anyagokkal dolgozol?
-Főként ezüsttel dolgozom, de ha a megrendelő úgy kívánja arannyal, fehérarannyal, esetenként pedig rozsdamentes acéllal is, amivel szívesen foglalkoznék többet, de sajnos a kézi megmunkálhatósága nagyon nehéz.




-Hogy zajlik a munka folyamata?
-Amellett, hogy kollekciókat készítek, sokat dolgozom megrendelésre. A megrendelő elmondja, hogy mit szeretne, néha egész konkrét elképzelésekkel keresnek meg, máskor pedig csak egy ötlettel és rám bízzák, hogy hogyan valósítom meg. Ilyenkor többféle tervet készítek, amikből kiválaszthatja a neki tetszőt. A lényeg mindig ugyanaz: a végén egy elégedett vásárlóval álljak szemben. Készült már így szerencse és eljegyzési gyűrű, valamint agár medál vagy várost formáló mandzsetta gomb is.



-Közeledik a Valentin nap. Készülsz különleges ékszerekkel erre az alkalomra?
-Őszintén szólva nem vagyok a Valentin nap híve. Sosem értettem, nekem ez amolyan erőltetett, műanyag ünnep. Akit szeretünk, azt mindennap szeretjük, nem? Olyan ez mint a gyereknap, azt sem tartottuk meg soha. Mikor reklamáltunk a bátyámmal, a szüleim mindig azt mondták, nálunk mindennap gyereknap. És igazuk volt. Idén azért csináltam egy minikollekciót. Egyszerű és letisztult formákkal, szerintem szép és ízléses ajándék lehet annak, akit szeretünk. Nemcsak Valentin napra.




-Van valamilyen álmod, terved, amit a közeljövőben meg szeretnél valósítani?
-Legnagyobb álmom egy csodaszép saját üzlet. Majd, egyszer, valamikor... Közelebbi tervek közt szerepel, hogy beköltöztetem a műhelyemet a belvárosba, és kialakítok egy csöppnyi kis bemutatótermet. Lenne egy saját kis központi helyen lévő főhadiszállásom, ahol fogadhatnám a megrendelőket, vagy ha valaki szeretné megtekinteni az ékszereket, akkor ott megtehetné. Úgy néz ki, ez tavasszal összejön...


-Az érdeklődők hol tudják megvásárolni a Nemesi Anna Jewellery termékeit?
-Jelenleg három üzletben találhatók meg az ékszereim. A Művész moziban található Gyöngyhalász boltban, az Ourstyle Boutique-ban (ami most költözött be a Henszlmann Imre utcába), illetve a Rododendron Art & Design Shop-ban. Vagy keressetek engem! :)




Nemesi Anna Jewellery weboldal: www.nemesi.hu

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Nemesi-Anna-Jewellery/117296431627861

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése