2012. május 10., csütörtök

5 hátborzongató fotósorozat

A divatfotók között – ha nem is gyakran – találni ijesztőbb, sötétebb hangulatú munkákat. Ez leginkább azért van, mert maga a divatfotózás is művészet, amelyben nincsenek sablonok, nincs megszabva, hogy milyennek kell lennie egy ilyen típusú képnek. Sokszor egy-egy hátborzongató fotósorozat sokkal inkább megmarad bennünk, mint a hagyományos divatfotók. Ezek közül a rémisztő képek közül gyűjtöttem össze 5-öt az elmúlt évek divatanyagaiból.


A – számomra – legijesztőbb fotósorozattal kezdem a felsorolást. A képeken Lara Stone szupermodell pózol különböző véres szituációkban. A fotós Steven Klein, akinek nem ez az első elborult, sötét hangulatú, kissé morbid fotósorozata. Aki a többi képre is kíváncsi, annak a Vogue Paris 2009-es februári számát ajánlom.





A következő képeket Jean Francois Campos készítette a Flair magazin számára. Itt a modellt ezüst bőrű, ijesztő lények veszik körül. Emellett a fotók hangulata is nyomasztó, sötétebb tónusú. A lények világos bőre külön ki van hangsúlyozva, ezért még kevésbé tűnnek emberinek.






Ezek mellett az ijesztő fotók mellett nem tudtam szó nélkül elmenni. Ugyan nem elsősorban divatfotónak készültek, sokkal inkább nevezném “hangulatfotónak”, mégis jelentős szerepet kap a fehér ruha és a különleges fejdísz (ami a középkori királynők süvegeire emlékeztet), melyektől még nyomasztóbb hangulatot kapnak a képek.





Személyes kedvencem Mark Seliger fotósorozata Marion Cotillard-ról a Vanity Fair magazinnak. A 2008-ban készült képeket Alfred Hitchcock legismertebb munkája, a Psycho ihlette. A színésznő a film leghíresebb és egyben legfélelmetesebb, “zuhanyzós jelenetét” játszotta újra Seligernek, aki így remek fotókat tudott készíteni az Oscar-díjas sztárról. A képeket az eredeti film alapján, fekete-fehérben alkotta meg a fotós.





Végezetül egy itt magyar vonatkozású divatfotó Perlaki Mártontól. A kép a 11. számú The Room magazinba (2010 tavasz-nyár) készült és Iris Strubegger modell szerepel rajta. Itt nem elsősorban a helyszín vagy a fény az, ami félelmet kelt, sokkal inkább a modell által viselt fekete kendő. Ezt a félelmet erősíti a kép sötét hangulata, nyomasztó helyszíne és a modell fehér ruhájának kontrasztja a fekete kendőhöz képest. A fotós a fény és árnyék megfelelő alkalmazásával is tovább emeli a kép különlegességét.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése