2012. május 18., péntek

La Dolce Vita

Azért választottam következő bejegyzésemnek a La Dolce Vita címet, mert az "Édes Élet" számomra nem csak egy Fellini-filmet jelent, sokkal inkább egy életérzést. Olaszország mediterrán hangulatát, az élet élvezetét, a csodaszép városokat, finom borokat, az olasz nők sikkjét mind magában hordozza. A mai írásom témájának Olaszországot választottam, azon belül is 5 nagyvárost: Velencét, Milánót, Firenzét, Rómát és Nápolyt. Természetesen mindezeket a helyeket a divattal összefüggésben próbálom megmutatni, az Olaszországban készült legszebb divatfotókon keresztül.


Velence:


A "lagúnák városáról" már írtam korábban egy cikket, melyben Velence legfőbb nevezetességeihez párosítottam az ott készült divatanyagokat. Ezt a bejegyzést itt lehet elolvasni.




Milánó:


Milánó a divat egyik fővárosa, mégis alig van olyan fotó, mely itt készült volna. Egyedül az olasz Moschino-divatház tavaly nyári kollekciójának kampányképeit találtam, ahol a modellek a milánói dóm előtt pózolva mutatják be az olasz tervezőcsapat által készített ruhákat.





Firenze: 


Mivel Firenze Olaszország egyik legromantikusabb, legszebb városa, ezért úgy gondoltam, divatfotósok százait ihlette meg. Sajnos tévednem kellett, mindössze egy olyan fotósorozatot találtam, amely valóban visszaadja a város hangulatát, ezt is egy 1962-es Vogue magazin vintage képei között találtam. A fekete-fehér alkotásokon gyakran feltűnik a város jelképének számító Dóm, illetve Firenze elegáns utcáit is meg lehet csodálni a képeken. Ezenkívül még egy olyan fotót találtam, amelynek szintén a város szolgáltatja a "díszletét". A képen a hippi trend alapdarabjának számító színes maxiruhákat mutatják be a modellek egy firenzei ház tetején.







Róma:


Az "örök város" nem mindennapi hangulata szerencsére a divatfotósokra is nagy hatást gyakorolt, így rengeteg szépséges editorial-ban és reklámban gyönyörködhetünk, melynek Róma adja a helyszínét. Ezek közül egy 1994-es Vogue divatanyagot választottam ki, melyben az akkori kor szupermodellje, Claudia Schiffer játssza a főszerepet. A sorozat a "Római Vakáció" címet kapta és a képeken több utalást is találni a filmre. Így például a nőies, pasztellszínű ruhák, melyeket Claudia hord, nagyon hasonlítanak Audrey Hepburn öltözékeire. De ugyanígy a modellt kísérő testőröket is párhuzamba lehet állítani, hiszen a film főszereplője egy hercegnő, akit egész nap szemmel tartanak és védenek a nyilvánosságtól. Bő 10 évvel később megjelent ugyanilyen címmel egy másik divatanyag is, melyben szintén feltűnnek Róma legszebb helyei.










Nápoly: 


A déli régió legnagyobb városáról sikerült két nagyon szép fotósorozatot is találnom. Az első a japán Vogue-ban jelent meg pár évvel ezelőtt, modellje pedig Raquel Zimmermann. A képeken jól látszódnak Nápoly nevezetességei, ugyanakkor azzal nem vagyok annyira kibékülve, hogy egy mediterrán várost - ahol gyönyörű kék a tenger és az ég, színesek a házak - miért kell fekete-fehér képeken megörökíteni? Egy-két olyan fotót találtam csak a Vogue-sorozatban amelyek színesben készültek, ezek közül egy olyat választottam, amely jól visszaadja Nápoly "felemás" hangulatát, vagyis az elegáns épületek mellett megjelenő graffitis falakat, omladozó házakat, szemeteseket. A másik fotósorozat (amely az Elle Italia-ban jelent meg) már sokkal inkább a szívemhez nőtt, bár nem annyira a várost, mind inkább egy életérzést mutat be. Tengerpart, fagyizó, bikinis lányok, fiúk motorral....és kész a tökéletes nyári divatfotó!








0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése