2012. április 8., vasárnap

Div/art: Fauvista színkavalkád

MEGLEPETÉS!!!

Húsvétra a nyuszi egy új rovattal lepte meg a Divatkirályság olvasóit. Mostantól minden vasárnap elrugaszkodom kicsit a szigorúan vett keretek közül és ötvözöm rajongásom két tárgyát: a divatot és a művészetet. A Div/art-ban nagyobb teret fog kapni a művészettörténet, hiszen minden héten egy-egy divatfotót, designer ruhadarabot hasonlítok majd össze különböző képzőművészeti alkotásokkal. Ezek a saját elmém szüleményei, nem biztos, hogy minden esetben tökéletesen passzolni fog egymáshoz a két alkotás, de valamilyen módon mégis lesz átfedés köztük. Remélem, hogy sokaknak elnyeri tetszését az új rovat és minél többen örömüket lelik az olvasásában!

Első alkalommal egy olyan összeállítást készítettem, melyet az elkötelezett olvasók már ismerhetnek. Tavaly írtam a fauvizmus és a colour blocking kapcsolatáról, akkor párosítottam össze a képen látható festményt és fotót. 



A festmény egy kortárs amerikai művész, Karen Fields alkotása, mely a fauvista irányzat jegyeit hordozza magán élénk, vibráló színeivel. Ehhez a képhez társítottam Tomcsányi Dóri 2011-es őszi-téli, "Color Project" elnevezésű kollekciójának egyik kampányfotóját. Az összehasonlítás alapja pedig az, hogy szerintem a fauvizmus, mint művészeti irányzat és a colour blocking stílus a mindkettőben érvényesülő "vad" színek miatt igen szorosan kapcsolódik egymáshoz. A divatirányzat pedig tulajdonképpen a fauvizmus reneszánsza, újjászületése, más köntösben (művészet ágban) való megjelenése.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése