2012. április 20., péntek

TiCCi Rockabilly Clothing - Interjú Ágoston Stefániával

Ágoston Stefánia kiskora óta rajong mindenért, ami az '50-es évekből való, kezdve a kor divatjától, egészen a régi hollywoodi filmekig. 2004-ben útjára indította a TiCCi Rockabilly Clothing márkát, amely nemcsak itthon, de külföldön is nagy népszerűségnek örvend a rock and roll szerelmesei körében. Az általa tervezett ruhák az amerikai rockabilly szubkultúra klasszikus stílusjegyeit hordozzák, átértelmezve a mai kor szellemének megfelelően.


- Hogyan kezdtél el érdeklődni a divat iránt?

- Édesanyám egyedi megrendelőknek készít öltözékeket, általa én is hamar megismertem a szabás-varrást, később ki is tanultam ezt a szakmát. Kiskoromtól kezdve markáns véleményem volt a stílusról, gyakran hozzám fordultak divattippekért a nagyobb lányok is. Modellkedtem, illetve elvégeztem egy stylist tanfolyamot, de igazán csak 2004-től kezdtem el ruhák tervezésével foglalkozni. Akkor egy másik lánnyal közösen csináltuk a TiCCit, 2006 óta pedig egyedül dolgozom.

- Hogyan kerültél kapcsolatba a - Magyarországon kevésbé ismert- rockabilly stílussal?

- A szüleimmel gyakran jártunk rock and roll koncertekre, ahol megismertem és megszerettem ezt a stílust, emellett mindig is oda voltam a régi amerikai énekesekért, színészekért, életem bármelyik korszakában is voltam, Elvis sosem hiányozhatott a falamról!








- Mi inspirál egy-egy kollekció megtervezésekor?

- A rock and roll és a rockabilly életérzést tükrözik az általam tervezett ruhák, mely stílusok gyökerei az ötvenes évek Amerikájáig nyúlnak vissza. Az ebben a korban népszerű filmek, zenék, egyszóval a nosztalgia az, amely a legnagyobb hatással van rám.

- Hogyan zajlik az tervezés folyamata?

- Nagy hangsúlyt fektetek az anyagválasztásra, célom, hogy tartósan jó minőségű ruhákat tervezzek, melyeket több év után is bátran fel lehet venni. Emellett vannak olyan kedvelt minták, amelyeket sokszor alkalmazok, például a cseresznyés vagy a hawaii virágos ruhák minden évben nagy népszerűségnek örvendenek. Ami pedig még az anyagnál is fontosabb, az a különleges szabásvonal, amely megadja a ruhák karakterét, nőiességét. A klasszikus harangszoknyák mellett a szexisebb Pin-up girl vonulat is megjelenik a ruháimban, így gyakorlatilag minden korú és testalkatú nő talál számára megfelelő TiCCi darabot.

- Terhességed alatt terveztél egy kismama-kollekciót is.

- Elég hamar rá kellett jönnöm, hogy nincs túl sok lehetőség egyszerre kényelmes és csinos kismama ruhákat találni, különösen ebben a stílusban. Ezért készítettem egy kollekciót, melyben pamut anyagból készült, kellemes kismama viseletek kaptak helyet, természetesen az ötvenes évek stílusában.




- Férfiaknak is tervezel öltözékeket?

- Külön férfi kollekciót még nem készítettem - bár nagyon szívesen csinálnám - de megrendelésre, például rockabilly esküvőkre gyakran tervezek férfi ruhákat is. Emellett számos magyar és külföldi rock and roll zenekar készítteti velem a fellépőruháját, esetükben nem csak arra kell figyelni, hogy a ruha jól mutasson a színpadon, hanem arra is, hogy szabadon lehessen benne ugrálni, ne zavarja a fellépőt a zenélésben.

- Mik a jövőbeli terveid? Maradsz a megszokott stílusnál, vagy váltasz?

- Ez a korszak kimeríthetetlen stílus tekintetében, a rockabilly-n belül van a TeddyBoy-Girl, Rocker, Greeser irányzat, ezek mind alapot szolgáltatnak, és mivel Pin-up Girl-ök is vásárolják a ruháimat így minden évben megjelenítem a kollekciómban a sailor, army és hawaii style-t is. Emellett '40-es, '60-as évek swing korszaka is nagy hatással van rám, nem kizárt, hogy ezt a stílus is felhasználom majd a későbbiekben.





- Hol kaphatók a TiCCi ruhái?

- Alapvetően megrendelésre dolgozom, itthon csak a Glamour Színház és Revükellék üzletben (1065 Budapest, Nagymező u. 6.) vásárolhatók meg a ruháim. Külföldön több helyen is találkozni a TiCCi-vel, Németországba és Svájcba is küldök ki ruhákat. Interneten pedig az Etsy webshopjából (www.etsy.com/shop/TicciRockabilly) lehet rendelni az általam tervezett darabok közül.






Elérhetőségek: www.ticci.hu
                      www.facebook.com/ticciclothes


(Képek: www.ticci.hu, Mészáros Judit)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése