2014. október 10., péntek

Div / art: Cipők és festmények 2. rész

Korábban már írtam egy bejegyzést, melyben művészeti alkotásokat állítottam párhuzamba designer cipőkkel. Ez a cikk az előző folytatása, hiszen ugyanaz az elgondolás vezetett, mint legutóbb. Annyi különbséget tudnék kiemelni, hogy most bátrabban nyúltam a modern festők képeihez és a korábbi, főleg klasszikusokat bemutató bejegyzés után előtérbe kerülnek a kortárs, absztrakt alkotók képei is. Nekem nagyon tetszenek, beleszerettem ezeknek a műveknek a hangulatába!

Elsőként mégis egy klasszikus művet - Claude Monet sötét tónusú Vízililiomok című festményét - állítottam párhuzamba a Dune London "Burst" magassarkújával. Az árnyalatok azonosságán túl azért választottam ezt a cipőt, mert fényes anyagával arra a tintakék vízre emlékeztet, melyen a vízililiomok úsznak a képen.




A következő már egy kortárs alkotó, Yolanda Sanchez lila-rózsaszín absztrakt festménye, amelyet Burak Uyan török származású cipőtervező csodaszép magassarkújával párosítottam össze. A színek hasonlóságán túl azért választottam ezt a festményt, mert az egymást keresztező ecsetvonások engem a szandál pántjaira emlékeztetnek.





Szintén egy nonfiguratív festmény, Michelle Armas alkotása következik, melyet türkizes árnyalata miatt állítottam párhuzamba a - már fentebb említett - Dune London csillogó magassarkújával.






Ezt követi egy újabb modern alkotás, Vasare Nar képe, amely ismét egy fényes anyagú Dune London cipőcsodával lett összehasonlítva. 





A klasszikusokról sem szabad elfeledkezni, ezért a balerinákat festő impresszionista művész, Edgar Degas képe a következő a sorban. A türkizkék ruhás táncosnők mellé színben és funkcióban passzoló balerinacipőt választottam a CafeNoir kollekciójából.





Az utolsó a sorban ismét egy modern alkotás, a Parima Creative Studio képe, melyet az extrém magassarkúiról ismert Sophia Webster által tervezett "Coco Rainbow" cipőcsodával hasonlítottam össze, leginkább azonos árnyalataik miatt.




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése