2014. október 14., kedd

Div / art: Ruhák és festmények 2.

A nagy sikerű Cipők és festmények, valamint Ruhák és festmények bejegyzések folytatásaként múlt héten már megírtam a cipős cikk második részét. Most a ruhákon van a sor, hogy a leghíresebb képzőművészek alkotásaival párhuzamba állítsam őket. Remélem, ez a bejegyzés is elnyeri majd a Divatkirályság olvasóinak tetszését! 

Az első összeállításban Matthew Williamson sötétkék koktélruhája szerepel, melynek színe engem Vincent Van Gogh "Csillagos ég a Rhone felett" című művére emlékeztet. A ruha csillogó anyaga hasonló a víz éjszakai csillogásához, tükröződéséhez. 




A következő hasonlóságot Stina Persson svéd festőművész akvarellje és a 2014-es tavaszi/nyári Elie Saab kollekció maxiruhája között találtam. Mindkét képen szinte ugyanazok a árnyalatok jelennek meg, emellett a ruha színátmenetei is erősen emlékeztetnek a vízfestékkel készített alkotásokra, mint amilyen Stina Persson festménye is.




A harmadik festmény Pablo Picasso "Nő zöld ruhában" című alkotása, amely a művész kék korszakából származik. A ruhák válogatása során a nő öltözékének hasonmását (fehér felsőrész, türkizzöld szoknya) kerestem. Végül a Phase Eight húszas évek divatját idéző rojtos ruhája lett nálam a befutó. 




Andy Warhol, a pop-art stílus létrehozója készítette azt a fekete-babarózsaszín képet, melynek címe: "A tojások". Ehhez az alkotáshoz inkább a két szín szerint kerestem ruhát, a geometrikus formák nem voltak meghatározók a számomra. Így a festmény ovális formái mellé az Alice + Olivia "négyszögesebb" estélyi ruháját választottam, amely azonban tökéletesen visszaadja a pop-art kép színeit.




Végül ismét egy Elie Saab ruhacsoda következik a 2014-es tavaszi/nyári kollekcióból. A tengert imitáló színátmenetes estélyi két domináns árnyalatból, egy sötétebb és egy világosabb kékből áll, melyhez Robert és Michelle Casarietti kék akril képét választottam.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése